poniedziałek, 12 stycznia 2015

Popiersie Zabójcy

Witam!!


     W tej odsłonie zaprezentuje wam kolejne Krasnoludzkie popiersie. Jest ono prostsze i mniejsze od poprzedniego. Co mam na myśli mówiąc prostsze? Chodzi mi o małą ilość szczegółów. Snorri ma bardziej „realnie” odwzorowaną twarz widać zmarszczenia skóry, blizny, pory i faktura skóry jest zupełnie inna. To popiersie dlatego jest tak wykonane bo było sprawdzeniem jak pracuje się w masie polimerowej. Taki test. Masa jest świetna tak więc polecam ją wszystkim. To popiersie posłużyło też do zrobienia mojej pierwszej formy sylikonowej. Zdjęcia jakie wam dzisiaj pokażę to oryginał i odlew. Odlew jest oczywiście gipsowy podobnie jak podstawa z którą jest scalony. Technika malowania to suchy pędzel także jakość jest przeciętna. Oryginał póki co pomalowałem podkładem ciemnobrązowym, ale mam zamiar pomalować go dla was lub zlecę to bratu, który w malowaniu jest znacznie lepszy ode mnie. Zdjęcia po pomalowaniu dorzucę jak będzie gotowy także zachęcam do śledzenia. Miłego oglądania i pozdrawiam !!!

Oryginał:

  • Tu we wczesnej fazie produkcji :)








Odlew: Wybaczcie marną jakość zdjęć ale robione były na szybko przy przekazaniu, bo ten odlew wylądował u kolegi na półce.









 Zgodnie z obietnicą daje zdjęcia dołu i lepszej jakości całość. Pozdrawiam





4 komentarze:

  1. Szacunek za wykonanie tej rzeźby. Pisząc o masie polimerowej o jaką masę dokładnie Ci chodzi? Czy masz zdjęcie podestu w zbliżeniu ? Czy ten kamienny krasnolud, który stanowi podstawę również został zrobiony z masy polimerowej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Wielkie za dobry komentarz. Mówiąc o masie polimerowej mam na myśli masy firmy SCULPEY i FIMO. Ta pierwsza jest dedykowana do figurek, taka profesjonalna, z niej zresztą zrobiłem znak Kolegium Ametystu, a FIMO można kupić w empiku. Masa polimerowa jest super bo jak coś skończę wkładam to do piekarnika i mam twardą rzeźbę. Bez kurczenia, bez pęknięć i bardzo fajnie się w nich robi. Co do odlewu, o który pytasz wszystko jest zrobione z gipsu. Osobno odlałem zabójce i osobno walec, potem scaliłem jedno z drugim i rzeźbiłem w walcu. Nie mam zdjęć z bliska, ale poproszę kumpla żeby zrobił i je tu wstawię. Do zrobienia czegoś kamiennego lubię używać gipsu bo dobrze imituje coś kamiennego :) Jeśli wiesz o co mi chodzi :) Polecam Ci zobaczyć sobie na Youtubie co można zrobić z masy polimerowej, jest super. Zabacz sobie to https://www.youtube.com/watch?v=etDmV1bSPVQ tu użyta została masa firmy SCULPEY (żeby uzyskać taki kolor zmiksowała kilka kolorów) ale ta, człecza artystka używa innej profesjonalnej masy o nazwie NONAMECLAY (ale jej w Polsce chyba nie uświadczysz). Tu jest strona chyba jej albo firmy dla której pracuje, http://www.d-anatomystore.com/nonameclay/

      Usuń
    2. Dzięki za wyczerpującą odpowiedź i za link - na pewno się przyda. Od dłuższego czasu myślałem na zakupem Super Sculpey i teraz już wiem że trzeba to szybko przetestować:D Marzy mi się jakiś element teremu/makiety, który będzie się nadawał do odlewu- zobaczymy jak wyjdzie:)

      Usuń
  2. Nie ma za co z dużą chęcią dziele się posiadaną wiedzą i umiejętnościami. Może i tego nie napisałem, ale drugim ważnym powodem dla którego założyłem tego bloga to chęć zainteresowania innych rzeźbiarstwem, to zacna sztuka która warta jest każdej poświęconej na nią sekundy. Chce pokazać że nie trzeba kończyć żadnej szkoły żeby coś zrobić, wystarczą chęci i trochę uporu bo wiadomo, że nie zawsze wszystko od razu wychodzi. Także pewnie kupuj Sculpey i mama nadzieję że coś Ci wyjdzie, oczywiście z miłą chęcią zobaczę efekty. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń