czwartek, 23 lipca 2015

Wyniki Konkursu,prace i Zwycięzcy !!!

Witam !!!

                Zatem nadszedł czas na ogłoszenie wyników konkursu !!!! wszystkim uczestnikom dziękuje za nadesłane prace i choć było ich niewiele to jednak warto było dla tych kilku osób zrobić ten konkurs. Zadania w jakich wzięto udział to zadanie nr. 1 i 4, reszta niestety została pominięta. Jednak spokojnie na pewno wykorzystamy to na korzyść osób które prace nadesłały.
                Dobrze zacznijmy od zadania 1:
W tym zadaniu wzięło udział 3 uczestników. Wykonane prace są bardzo fajne dlatego trudno było zdecydować kto otrzyma jaką nagrodę. Tak , tak dobrze czytacie, ponieważ w zadaniu 2 i 3 nikt nie wziął udziału, postanowiłem nagrody z tych zadań przeznaczyć dla uczestników pierwszego zadania. Tak więc uczestników jest trzech i są trzy nagrody. Od razu zaznaczę ze to zadanie polegało na rzeźbieniu, także malowanie nie było brane pod uwagę przy ocenie. Malowanie było do tego żeby pokazać szczegóły zawarte w pracy.

Zadanie 1

                Pierwsze miejsce zajmuje praca nadesłana przez Pine „Kryjówka trolla” i tym samym wygrywa popiersie Snorriego Gryzonosa. Pewnie ciekawi was dlaczego akurat ta praca moim zdaniem zasługuje na pierwsze miejsce? Przede wszystkim jest pełna. Mówiąc, że jest pełna mam na myśli, to że przestrzeni pustych czyli takich gdzie jest sama trawa jest odpowiednio do całej powierzchni. Podobały mi się tu szczegóły, które zostały zawarte, kamienie zsypujące się po zboczu, czaszki, roślinność której też jest akurat tyle ile trzeba, formacja skalna i wykonanie samej skały, co tu dużo mówić po prostu wszystko jest zrównoważone. Przyczepić mogę się tylko do jednej rzeczy, mianowicie nad wejściem do jaskini jest skała, która jest inna od pozostałych. Zamiast kanciastych krawędzi jak u pozostałych widać gładką powierzchnię, nie razi to ale delikatnie jest widoczne. Jeśli chcecie zobaczyć jak ta praca powstawała polecam zawitać na blog http://pinatwar.blogspot.com/ oczywiście ocenie został poddany wyłącznie produkt końcowy, a to jak powstawał nie było zaliczane do oceny.









                Drugie miejsce zajmuje praca nadesłana przez Asterixa z Valadoru „Rozbity wóz” i tym samym wygrywa Popiersie Zabójcy, które miało być nagrodą za drugie zadanie. W pracy najbardziej podoba mi się zawarta scena, oczywiście wóz, nity,szkielety, skrzynki, beczki czy popruta poduszka woźnicy też, ale to całość daje fajny klimat. No ale są też mankamenty, które moim zdaniem obniżają wartość tak fajnej pracy. Mam nadzieję, że nie urażę cię Asterixie gdyż nie mam takiego zamiaru, ale dzięki konstruktywnej krytyce stajemy się coraz lepsi. Do rzeczy, wykonanie wozu mogło by być bardziej szczegółowe (bardziej prawdziwe) trochę cieńsze deski, cieńsze koła, przerwy między deskami głębsze, sakwy bardziej powinny się odznaczać od wozu bo wyglądają troszkę jakby były zlane z deskami i chyba są dwa dyszle, a w wozach jest zazwyczaj jeden. Oczywiście są  wozy z dwoma dyszlami jednak wychodzą one wtedy tuż za kołami żeby była odpowiednia szerokość co by się koń zmieścił :). Jeśli chodzi o podstawkę, jest za dużo pustego. Jeśli miało to być pewnego rodzaju trzęsawisko w które wjechał wóz i ugrzązł i stał on tam tyle, że ciało konia się rozłożyło i zostały same kości (bo szkielet jest w całości czyli pewnie żadne zwierzę go nie zjadło) powinno być tam więcej wysokich traw może jakaś sucha kłoda, nieduże suche powykręcane drzewo, większy kamień gdzieś na uboczu, mech na kołach bo stały w wodzie cały czas, szczątki rozbitej skrzynki przerośnięte trawą. Oczywiście wiem, że to może być podstawka do gry wiec musi mieć miejsce by modele mogły dojść do wozu, jednak spokojnie można by takie dodatki wykonać i zachować możliwość dojścia do wozu. Ja jak robię jakiś teren to chce żeby opowiadał w mniejszym lub większym stopniu jakąś historyjkę. Może sto osób nie zwróci na to uwagi, ale sto pierwsza zauważy i dla takich osób warto siedzieć nad szczegółami, moim zdaniem. Także praca ogólnie bardzo fajna tylko troszkę wymaga dopracowania.










                Trzecie miejsce zajmuje praca nadesłana przez KorNata „Skała” i tym samym wygrywa on Orka Ug-Raka który miał być nagrodą za trzecie zadanie. Patrzycie pewnie na te zdjęcia i zastanawiacie się dlaczego akurat trzecie miejsce, a nie drugie lub pierwsze. Już tłumaczę. Chodź praca jest fajna i dobrze wykonana to jednak samej skały jest tam niewiele i co gorsza jest dużo pustego :). Wybacz KorNat, całość jest fajna, naprawdę, nie myśl, że mi się nie podoba, ale pamiętaj, że to skała miała być tematem owej pracy. Mamy zatem jakiś pagórek tudzież łąkę gdzie obsunęła się ziemia ujawniając skałę będącą fundamentem tego pagórka czy też łączki. Wykonanie stały fajne, roślinność między skałami też dobrze dobrana, ale muszę brać po uwagę całą pracę zatem mamy dużo trawy i kilka krzaczków. Zdecydowanie za mało skały i zróżnicowanej formacji skalnej, więcej szczegółów na tej trawie, ba nawet na górze tej trawy dać jeszcze więcej skał. Oczywiście wiem że ten teren mógł być robiony z zamysłem wykorzystania go później do gry dlatego taka ilość wolnej przestrzeni jest uzasadniona, ale robi ona nam ze skały pagórek czy też wzgórze, a te nie były tematami zawartymi w zadaniu i zadanie nie polegało na tworzeniu terenu pod gry dlatego zalecałem minimum podstawkę 10cm na 10cm. Podsumowując praca fajna troszkę mało tematycznej skały.









Zadanie 4

                Pierwsze miejsce jako jedyny uczestnik w tym zadaniu zajmuje Adam Biszewski i tym samym wygrywa on Wiedźmę za przysłanie pracy na której zawarte są trzy elementy: płaskorzeźba oka, kryjówka trolla i stary trakt. Co tu dużo mówić ilustracja bardzo fajna, jedynie wolałbym żeby stary trakt był nieco inaczej przedstawiony bo mało widać jego „starość”, ale taka interpretacja też może być.




Dziękuje jeszcze raz wszystkim uczestnikom za udział w konkursie mam nadzieję że uwagi które miałem do waszych prac nie zostaną źle odebrane. Jednak przede wszystkim mam nadzieję, że dobrze bawiliście się przy tworzeniu waszych prac bo przecież o to chodzi. Pozdrawiam !!!!    

7 komentarzy:

  1. W żadnym wypadku nie mam powodu czuć się urażony. Zgadzam się ze wszystkim co napisałeś. Wysoka trawa, mech na kołach i inne elementy natury powiązane z upływem czasu rzeczywiście dodałyby tutaj dużo realizmu. Wóz jest jedną z moich pierwszych rzeźb i odlewów więc twoja ocena to krok do ulepszania kolejnych "tworów". Używamy go do gier (głównie Warheim) gdzie stanowi jakiś element scenerii - czasami główny motyw nawet. Dziękuję za ocenę i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobry wóz. Chylę czoła szczególnie że to odlew. Będę obserwował twojego bloga i czekam na więcej Twoich prac.

      Usuń
  2. Aha, no i gratuluję pozostałym uczestnikom ich prac. Są genialne - już sobie kupiłem korę żeby też spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Co za fantastyczny początek dnia! Dziękuję!
    Cieszę się, że Kryjówka Trolla przypadła Ci do gustu, Grungnarze. :)

    Asterix, super wóz. Wyczuwam nowe projekty zainspirowane Twoim dziełem. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Będę nadal śledził Twoje prace to napewno zobaczę :)

      Usuń
  4. Grungnarze dzięki za przygotowanie tego świetnego konkursu i oczywiście za nagrodę:) Twój event zmotywował mnie do wzięcia się za modelarstwo i za projekt, który od dawna planowałem a zawsze coś stało na przeszkodzie w jego realizacji. Dzięki za ocenę mojej pracy oraz za jej sklasyfikowanie. Pine od początku twierdziła że moja skałka trochę uboga:) Wezmę pod uwagę Twoją opinię projektując kolejne wzgórza ze skałami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się że mogę was nagrodzić za wasz wysiłek. Jeszcze raz dziękuję za wzięcie udziału w konkursie, bez was była by to po prostu strata czasu. Mam nadzieję że moje uwagi pomogą wam przy następnych pracach, zawsze mieć dobrze jakiegoś recenzenta, który podejdzie i powie - a czy te ręce nie są za długie ? A czy nie za dużo tych kamieni :) ja na szczęście mam moją żonkę którą zawsze pytam co sądzi o moich pracach i biorę pod uwagę każde jej słowa. Również będę czkał na wasz kolejne prace z niecierpliwością. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń