piątek, 6 listopada 2015

Jeden z zapomnianych

Witam !!



               Trochę minęło od ostatniego posta, no ale co jakiś czas dopada mnie chęć na odpoczynek. Zatem gdzie tu odpoczynek jak i tak coś robiłem?Ano drewno to moja muza, zawsze działa na mnie  pozytywnie. Jednak do rzeczy, płaskorzeźba wykonana jest chyba z olchy, ma 23cm wysokości i 8cm szerokości. Przedstawia wizerunek jednego ze Słowiańskich Bogów, Pioruna lub jak kto woli Peruna. To moja interpretacja poważnego, stanowczego i jednocześnie mądrego Pioruna dzierżącego swój topór, którym zwalcza wszelkie zło. Patron urodzaju, wiosny, a także i wojny. Rad jestem że zagościł w mym dom, oby nas ochraniał. Miłego oglądania, pozdrawiam !  











    

5 komentarzy:

  1. Całkiem nieźle... Mógłbyś dodać jeszcze jakiś akcent roślinny...

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna rzeźba. Najbardziej mi sie podoba ten akcent z toporem. Figurka jest przez to dla mnie bardziej krasnoludzka niz slowiańska.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zawsze dzięki za dobre słowa. Wiem że rzeźba sama w sobie jest prosta i nieskomplikowana, ale taki chciałem zachować jej charakter. Nie zbyt prosty ale taki w sam raz. Oprócz topora i błyskawicy powinien być jeszcze koń z tego co się dowiedziałem. Takie są atrybuty Peruna z którymi był przedstawiany. Motyw roślinny byłby jak najbardziej spoko, ale chciałem trzymać się podstaw. Fajnie że się odezwaliście bo już myślałem że przestaliście odwiedzać warsztat. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Odwiedzamy odwiedzamy. Mieliśmy i w zasadzie wciąż mamy przerwę od modelarstwa ale staramy się być na bieżąco z blogosferą już na pewno znajdujemy czas na zajrzenie tutaj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) jesteście moją podporą. Też mam przerwę, znaczy robię coś, ale póki co wszystko oprócz modelowania. To rękojeść do noża(też wystawie w warsztacie) to kończę rzeźbić na ścianie ducha lasu bo chce zacząć i skończyć remont w twierdzy,a póki nie skończę rzeźby to nie mogę zacząć remontu. Co jakiś czas mam takie przerwy resetujące.Mam tylko nadzieję że długo już to nie potrwa :) Pozdrawiam

      Usuń